Campionatul Firmelor Biliard este o competiție dedicată exclusiv amatorilor. Ne adresăm persoanelor angajate și companiilor care vor să ofere un beneficiu în plus angajaților.
Acest campionat se va desfăsura pe o perioadă minimă de 6 săptămâni în locația Clubului Sportiv Black&White Oradea. În rândurile de mai jos găsiți toate infomațiile necesare.

Sistem de joc: Bila 8

Capitolul 1. Reguli Generale

Următoarele Reguli Generale se aplica tuturor jocurilor la care se refera, cu excepția cazului consunat contrazise de regulile specifice ale unui joc. In plus, Reglementările WPA pentru Pool acoperă aspecte ale jocului care nu sunt legate direct de regulile de joc propriu-zise, cum ar fi specificații de echipament sau organizarea evenimentelor. Jocurile de Biliard – Pool se joaca pe o masa plata acoperita cu postav si încadrata de mante din cauciuc. Jucătorul folosește un bat ( tac de biliard) pentru a lovi bila alba care in mișcare lovește bile obiect. Obiectivul este de a trimite bilele obiect in șase buzunare localizate la extremele mantelor. Jocurile se diferențiază in funcție de care bile sunt ținte legale si cerințele pentru câștiga un meci.

 

1.1 Responsabilitatea sportivului

Este responsabilitatea sportivului să cunoască toate regulile , reglementările și calendarul sau programul care se aplică competițiilor . Atâta timp cât oficialii turneului vor face orice efort rezonabil pentru ca aceste informații să fie accesibile tuturor sportivilor , responsabilitatea finală cade asupra sportivului.

 

1.2 Loviturile de stabilire a ordinii de joc

Aceasta lovitura este prima a meciului si determina ordinea de joc. Jucătorul care câștiga alege cine va sparge primul. Arbitrul va plasa cate o bila pe masa in spatele liniei de cap si in apropierea liniei de cap. Jucătorii vor lovi aproape in același timp pentru a trimite fiecare bila spre manta inferioara cu scopul de se întoarce mai aproape de manta superioara decât a adversarului. Jucătorul pierde automat spargerea daca bila sa :

 

(a) traversează jumătatea celuilalt;

(b) atinge manta de spate de mai multe ori;

(c) cade în buzunar sau sare de pe masă;

(d) atinge manta lungă;

(e) bila rămâne in zona colțului buzunarului superior și trecută de marginea mantei superioare;

In plus, lovitura va fi neregulamentara daca apare orice fault nelegat de bila obiect, in afara de 6.9 Bile aflate in mișcare Jucătorii vor efectua din nou loviturile daca :

(a) bila unuia dintre ei este lovita după ce bila celuilalt a atins manta din spate;

(b) arbitrul nu poate determina care bila este mai apropiata de manta superioara;

sau

(c) amândouă loviturile sunt neregulamentare.

 

 

1.3 Utilizarea echipamentului de joc

Echipamentul de joc trebuie sa îndeplinească specificațiile WPA aflate in vigoare. In general, jucătorii nu pot introduce echipamente noi de joc la masa. Daca un jucător nu este sigur de vreun aspect legat de folosirea echipamentului de joc, el trebuie sa discute cu directorul de concurs înainte de începerea jocului. Echipamentul trebuie folosit numai in scopul sau modalitatea pentru care a fost creat. (Vezi 6.16 Comportament nesportiv.)

(a) Tacul – Jucătorului ii este permis sa schimbe tacurile in funcție de situație, cum ar fi pentru spargere, lovitura sărita, sau tac normal. El poate folosi o extensie cu prindere sau atașabila pentru a mari lungimea tacului

(b) Creta – Sportivul poate aplica cretă pe pastila tacului pentru a preveni ratările, și poate folosi creta sa, atâta timp cât este în concordanță cu culoarea postavului mesei

(c) Poduri mecanice – Sportivul poate folosi maxim două poduri mecanice ca suport pentru tac intimul loviturii. Modelul de pod folosit este la latitudinea jucătorului. El poate folosi podul sau daca este similar cu cele standard.

(d) Mânuși – Jucătorul poate folosi mânuși pentru a-și îmbunătăți priza și / sau funcționarea podului manual

(e) Pudra – Jucătorul poate folosi pudra in cantități rezonabile ce vor fi stabilite de arbitru.

 

1.4 Repoziționarea bilelor

Bilele sunt repoziționate (repuse in joc pe masa) prin plasarea lor pe linia lunga (axa centrala lunga) cat mai aproape de punctul de spate si intre punctul de spate si manta de spate, fără amica bilele interpuse. Daca bila nu poate fi repoziționata pe punctul de spate, trebuie poziționatei contact (daca se poate) de bila interpusa. Totuși, atunci când bila alba este lângă bila de repoziționat, bila repoziționata nu trebuie plasata in contact cu bila alba; trebuie lăsat un mic spațiu intre ele. Daca toata linia lunga intre punctul de spate si manta de spate este ocupata delte bile, bila este repoziționata deasupra punctului de spate, si cat mai aproape de acesta.

 

1.5 Bila alba in mana

Atunci când bila alba este in mana, trăgătorul o poate plasa oriunde pe suprafața de joc (vezi 8.1 Componentele mesei) si poate continua sa miște bila alba pana când va executa o lovitura (vezi8.2 Lovitura). Jucătorul poate folosi orice parte a tacului pentru a mișca bila alba, inclusiv pastila, dar nu cu o mișcare de lovire înainte. In unele jocuri si pentru majoritatea loviturilor de spargere, plasarea bilei albe poate fi restricționata la zona din spatele liniei de cap, in funcție de regulile jocului, si apoi 6.10 Plasarea greșita a bilei albe si 6.11 Joc greșit din spatele liniei de capse pot aplica. Când trăgătorul are bila alba in spatele liniei de cap si toate bilele legale sunt in spatele acestei linii, el poate cere ca bila cea mai apropiata de linia de cap sa fie repoziționata. Daca 2 sau maimuțe bile sunt echidistante fata de linie, trăgătorul poate desemna care dintre aceste bile sa fie repoziționata. O bila obiect care se afla exact pe linia de cap poate fi jucata.

 

1.6 Lovitura anunțata

In jocuri in care trăgătorul trebuie sa anunțe loviturile, bila si buzunarul vizate trebuie indicate l fiecare lovitura daca nu sunt evidente. Detalii ale loviturii cum ar fi mante sau bile atinse sau introduse sunt irelevante. O singura bila poată fi anunțata de fiecare data. Pentru ca o lovitura anunțata sa fie legala, arbitrul trebuie sa fie convins ca lovitura executata este si cea intenționată, așa ca daca exista șanse de a se genera confuzie, cum ar fi lovituri cu manta, combinații sau alte lovituri similare, trăgătorul trebuie sa indice bila si buzunarul vizate. Daca arbitrul sau adversarul sunt nesiguri in privința loviturii care va fi jucata, pot cere anunțarea loviturii. In jocurile pe anunțate, trăgătorul poate alege sa anunțe “ siguranța” in loc de o bila sau un buzunar, si la sfârșitul loviturii începe rândul oponentului. Daca bile sunt repoziționate sau nu după siguranța depinde de regulile specifice ale jocurilor.

 

1.7 Bile care se mișca in mod spontan

O bila se poate mișca ușor după ce se părea ca s-a oprit, posibil datorita imperfecțiunilor bilei sumesei. In afara cazului când aceasta mișcare nu provoacă introducerea unei bile in buzunar, este un fapt normal de joc, si bila nu va fi mutata la loc. Daca o bila cade in buzunar ca urmare acestei mișcări, este repusa pe poziția ei originala. Daca o bila care se mișca spontan cade in buzunar înainte sau in timpul unei lovituri, si acest fapt influențează rezultatul loviturii, arbitrul va reface poziția si lovitura va fi jucata din nou. Trăgătorul nu este penalizat pentru ca a lovit intim ce o bila se mișca spontan. Vezi de asemenea 8.3 Bila introdusa

 

 

 

 

1.8 Refacerea unei poziții

Atunci când este nevoie ca bilele sa fie repoziționate sau curățate, arbitrul va repune bilele la locat mai precis posibil. Jucătorii trebuie sa accepte decizia arbitrului.

 

1.9 Interferenta exterioara

Atunci când apare o interferenta exterioara in timpul unei lovituri ce influențează rezultatul acelei lovituri, arbitrul va repoziționa bilele in poziția anterioara loviturii, si lovitura va fi jucata din nou. Daca interferenta nu a afectat lovitura in curs, arbitrul va repoziționa bilele mișcate si jocul va continua. Daca bilele nu mai pot fi repoziționate la poziția inițiala, se procedează ca in cazul declarării unei remize.

 

1.10 Anunțarea rapida si protestul la decizii

Daca un jucător crede ca arbitrul a judecat greșit, el poate cere arbitrului sa își reconsidere decizia sau lipsa deciziei, dar decizia arbitrului va rămâne definitiva. Totuși, daca jucătorul crede ca arbitrul nu a interpretat regulile corect, poate cere o interpretare din partea oficialului desemnat. Arbitrul va suspenda jocul in timpul judecării cererii. ( Vezi de asemenea punctul (d) din6.16Comportament Nesportiv ). Faulturile trebuie anunțate cu promptitudine. ( Vezi6. Faulturi.)

 

1.11 Abandon

Dacă un sportiv renunța, pierde meciul . Astfel , dacă în timpul unui joc decisiv pentru oponentul sportiv încearcă să-și deșurubeze tacul , se consider că

abandonează meciul .

 

1.12 Remiza

Dacă arbitrul observa ca jocul nu progresează spre final , el își va anunța decizia și fiecare sportiv va mai avea câte 3 rânduri la masă. Apoi , dacă arbitrul crede în continuare că meciul unse îndreaptă spre final , el va declara jocul remiză. Daca amândoi jucătorii sunt de acord pot accepta remiza fără a mai efectua cele 3 lovituri. Procedura pentru remiza este specificata in cadrul regulilor fiecărui joc in parte.

 

 

Capitolul 3. Bila 8

Bila 8 se joaca cu 15 bile obiect si bila alba. Grupul trăgătorului de 7 bile ( de la 1 la 7 sau de la 9 la 15) trebuie sa fie eliminat înainte ca acesta sa încerce introducerea bilei 8 pentru a câștiga. Loviturile se anunța.

 

3.1 Alegerea spărgătorului

Jucătorul care câștiga spargerea decide cine va sparge in primul joc.

Formatul standard este spargerea alternative.

 

3.2 Aranjarea bilelor

Cele 15 bile sunt aranjate cat mai strâns in triunghi, cu bila din vârf pe punctul de spate si bila 8asezata imediat sub ea. Cate o bila din fiecare grup de bile se vor aranja in cele 2 colturi inferioare ale triunghiului.

Celelalte bile se așază la întâmplare , fără a folosi scheme intenționate.

3.3 Lovitura de spargere

Următoarele reguli se aplica la lovitura de spargere:

(a)bila alba este in mana in spatele liniei de cap

(b)Nici o bila nu se anunța, si bila alba nu trebuie sa lovească întâi o anumita bila.

(c)Daca spărgătorul introduce o bila si nu comite fault, rămâne la masa, si masa rămâne deschisa

(d)daca nici o bila nu este introdusa, cel puțin 4 bile trebuie trimise in una sau mai multe mante, sau lovitura este spargere ilegala, si jucătorul care vine la masa are opțiunea sa:

(1)accepte masa din poziția in care a rămas, sau

(2)sa spargă din nou, sau

(3)sa li lase pe oponent sa spargă din nou

(e)Introducerea bilei 8 la o spargere legala nu este fault. Daca bila 8 este introdusa, spărgătorilor opțiunea sa :

(1) repoziționeze bila 8 si sa accepte masa din poziția in care a rămas, sau

(2) sa spargă din nou

(f)Daca spărgătorul introduce bila 8 si bila alba, oponentul are opțiunea sa :

(1) repoziționeze bila 8 si sa continue cu bila alba in mana in spatele linei de cap, sau

(2) sa spargă din nou

(g)Daca orice bila obiect este trimisa in afara mesei, este fault; aceste bile rămân in afara jocului (cu excepția bilei 8 care se repoziționează ); jucătorul care vine la masa are opțiunea sa :

(1)accepte masa din poziția in care a rămas,

sau

(2)sa aibă bila alba in mana in spatele liniei de cap

(h)Daca spărgătorul comite un fault nelistat mai sus, jucătorul care vine la masa are opțiunea sa:

(1)accepte masa din poziția in care a rămas, sau

(2) sa aibă bila alba in mana in spatele liniei de cap

3.4 Masa deschisa/Alegerea grupurilor de bile

Înainte ca grupurile sa fie alese, masa se cheamă ” deschisa ”, si înainte de fiecare lovitura, trăgătorul trebuie sa anunțe bila vizata. Daca trăgătorul introduce legal bila anunțata, grupul dințare face parte aceasta devine al sau, iar celălalt grup este atribuit oponentului. Daca nu reușește introducă legal bila anunțata, masa rămâne deschisa si celălalt jucător vine la masa. Atunci când masa este „deschisa”, orice bila obiect poate fi lovita prima, cu excepția bilei 8.

3.5 Continuarea jocului

Trăgătorul rămâne la masa atât timp cat introduce legal bile anunțate, sau câștiga jocul prin introducerea bilei 8.

3.6 Lovituri care necesita anunțarea

La fiecare lovitura cu excepția spargerii, loviturile trebuie anunțate, așa cum este explicat la 1.6 Lovitura anunțata. Bila 8 poate fi anunțata doar după lovitura la care grupul trăgătorului a fost eliminat de pe masa. Trăgătorul poate anunța si „siguranța”, caz in care oponentul intra in joc las fârșitul loviturii si orice bila obiect introdusa lăor siguranța rămâne introdusa ( Vezi 8.17 Lovitura de siguranța)

3.7 Repoziționarea bilelor

Daca bila 8 este introdusa sau trimisa in afara mesei la spargere, ea va fi repoziționata sau bilele vor fi rearanjate. (Vezi 3.3 Lovitura de spargere și 1.4 Repoziționarea bilelor.) Nici o alte bilanț se repoziționează vreodată.

3.8 Pierderea jocului

Trăgătorul pierde jocul daca :(a) comite fault la introducerea bilei 8;(b) introduce bila 8 înainte de eliminarea grupului sau ;(c) introduce bila 8 in alt buzunar decât cel anunțat; sau(d) trimite bila 8 in afara mesei. Acestea nu se aplica loviturii de spargere (Vezi3.3 Lovitura de spargere)

3.9 Faulturi standard

Daca trăgătorul comite un fault, oponentul sau vine la masa. Bila alba este in mana, si jucătorul care vine la masa o poate plasa oriunde pe suprafața de joc. (Vezi1.5 Bila alba in mana).Următoarele sunt faulturi standard la bila 8 :6.1 Bila Alba Introdusa sau trimisa in afara mesei6.2 Bila greșita întipărim bila obiect contactata de bila alba la fiecare lovitura trebuie sa aparțină grupului trăgătorului, cu excepția situației in care masa este deschisa. ( Vezi3.4 Masa deschisa/Alegerea grupului de bile )

6.3 Nici o manta după contact6.4 Nici un picior pe podea6.5 Bile sărite de pe masa(vezi 3.7 Repoziționarea bilelor) 6.6 Bila atinsa6.7 Lovitura dubla/bile inghetate6.8 Lovitura condusa6.9 Bile in miscare6.10 Poziționare greșita a bilei albe6.11 Joc greșit din spatele liniei de cap6.12 Tacul pe masa6.13 Jocul in afara randului6.15 Joc Încet

3.10 Faulturi grave

Pentru faulturile listate la 3.8 Pierderea jocului penalitatea este pierderea jocului curent. Pentru 6.16 Comportament nesportiv, arbitrul va selecta o penalitate adecvata gravitații faultului.

3.11 Remiza

Daca o remiza intervine, spărgătorul inițial va sparge din nou.

Partida:

Jucătorii vor ridica de la bar o foaie de joc, care urmează a fi completată cu rezultatul partidei, semnată și predată.

Se vor disputa 8 frame-uri.

În caz de egalitate, fiecare jucator va primi câte un punct.

La victorie se vor primi 2 puncte, iar la înfraîgere 0.

Clasamentul:

Rezltatele vor fi verificare la final de săptămâna, iar informația va fi încărcată pe site-ul clubului: https://www.blackandwhiteoradea.ro/biliard/

În prima fază a competiției se va juca după sistem grupe , iar în faza a doua a competiției se va juca in sistem piramidă cu simplă eliminare.

Grupele:

              4 grupe a cate 12 jucatori (maxim);

Numărul de jucatori înscriși va determina atât perioada de desfășurare a competiției precum și forma acesteia;

Se joacă un meci/săptămână;

În cazul în care doi jucatori nu ajung să își joace meciul în săptămâna în care a fost programat, acestia îl vor putea recupera cel tarziu în săptmâna următoare.

În cazul în care doi jucători doresc să joace un meci în avans, aceștia vor putea disputa doar etapta din săptămâna următoare.

Piramida:

Primii 4 clasați din fiecare grupă la final de turneu, se vor califica într-o piramidă de 16 jucători.

Fiecare meci din piramidă va fi eliminatoriu, iar jucătorul care va ajunge primul la 5 partide câștigate, se va califica.

Se va ține cont inclusiv de frame-uri câștigate, în caz de egalitate înainte de calificare în Piramidă.

Înscrieri:

Înscrierile se fac Online: https://www.blackandwhiteoradea.ro/ sau la barul clubului Black&White

Perioada de Înscriere: 1 Noiembrie 2018 – 6 Ianuarie 2019

Pentru rezervarea unui loc în competiție, este necesară completarea formularului de înscriere și achitarea taxei în valoare de 300 lei.

Fiecare jucător înscris va beneficia de acces gratuit la zona de billiard pentru meciurile jucate și un tricou personalizat cu tematica competiției și numele firmei pe care o reprezintă.

Fiecare participant trebuie să dovedească apartenența la o comapnie, prin prezentarea legitimiației, ecusonului sau a unei adeverințe de la locul de muncă.

START Turneu - 14 IANUARIE 2019

Sedința oficială pre competiție: 12.01.2019.

Prezența persoanelor înscrise în competiție este obligatorie.

Premiile:

Locul 1 – 500 lei

Locul 2 – 300 lei

Locul 3 – 200 lei

    Formular înscriere Campionatul Firmelor




    Pentru confirmarea înscrierii, vă rugăm să faceți plata de:
    Preț: 300 RON
    Contul IBAN: RO94BTRL00501202P40291XX.
    Beneficiar: Royal Games.

    * La detalii plată, vă rugăm să menționati următoarele: Campionatul Firmelor, precum și numele și prenumele.
    * Înregistrarea este validă doar în urma efectuării plății în contul menționat anterior.